Jakarta (ANTARA News) - Kate Middleton sudah sampai tempat pernikahnnya di Westminster Abbey dari Hotel Goring tempatnya menginap.

Kate menumpang mobil Roll Royce berwarna cokelat metalik, bersama ayahnya Michael.

Teka-teki mengenai gaun pengantin Kate sedikit terkuak. Dalam siaran BBC, Kate tampak memakai gaun pengantin berenda berwarna putih. Gaun itu berlengan panjang. Kate mambawa buket bunga berwarna putih.

Sepanjang perjalanan menuju gereja, Kate disambut teriakan para penggemar yang menyaksikan di pinggir jalan. Kate menyambut teriakan mereka dengan lambaian tangan.

Adik Kate, Philipa Middleton yang akrab dipanggil Pippa tiba lebih dahulu di Westminster Abbey. Perempuan berusia 27 tahun itu merupakan pendamping pengantin wanita.

Pippa mengenakan gaun berwarna putih, dia didampingi empat gadis cilik bergaun putih yang bertindak sebagai pembawa bunga untuk pengiring pengantin.

Saat Kate tiba di gereja, dia disambut oleh sang adik yang membantunya turun dari mobil dan kemudian memegang ekor gaunnya. Dia juga disambut Uskup Westminster Abbey, Vincent Nichols

Kate masuk ke dalam gereja sambil digandeng ayahnya. Ibu Kate, Carole datang ke gereja lebih dahulu bersama adik Kate, James.

Begitu masuk ke gereja Kate disambut oleh Uskup Vincent Nichols. (*)
Neny

Pewarta:
Editor: Jafar M Sidik
Copyright © ANTARA 2011